Funderingar..

Livet består av massa funderingar på hur allt fungerar i det verkliga livet och i vardagen även för vissa personer.. Känns som att man är kluven i två bitar och står stilla och allt bara går runt som en rondell och ett väg skäl om vilken väg man ska välja här i livet.. Man vet ju inte om det är den rätta vägen man har valt förns man satsar det mesta och hoppas på att det ljusnar just denna dag.. Och så vill man ju inte utmärka sig så mycket heller ifall man kanske behöver vara ensam ett tag och fundera.. Men det är ju många av oss som egentligen som tiger om hur vi mår egentligen för vi är rädda hur andra ska ta det eller om dom verkligen förstår en och stöttar en.. Eller om dom försvinner helt och hållet och bara kommer ifall det är något dom behöver hjälp med.. Men tjänster är ju gentjänster anser då jag då genom vissa räckhåll.. Min barndom och uppväxt har inte varit en dans på röda rosor om någon tror det.. Jag har fått tagit i mot massa skit och stryk i mitt liv utan att folk har fattat en del gånger att dom ska tro och lyssna på mig istället för att vända mig i ryggen på detta viset.. Jag hade en gång många vänner men helt plötsligt en dag så vände alltsammans och jag blev ensam kvar där när jag behövde mina vänner som mest.. Jag är evigt tacksamt över att jag har några stycken kvar av dom få vännerna jag hade på den tiden som jag härjade och mådde skit.. I dagens läge så försöker jag bearbeta för varje dag som går och försöka ta bit för bit att fortsätta kämpa med mitt liv för att må mycke mycke bättre och orka göra mer saker än vad jag gör nu.. Och kanske borde börja acceptera mitt förra liv va egentligen bara skit och att det kan bara bli mycke bättre nu när jag har några mål som jag vill klara av innan det blir för sent.. Detta låter väldigt knäppt men hur normalt är det att ha röster i skallen som säger massa saker till dig egentligen som vill styra ditt liv och dina beslut.. Och en dag när du försöker kämpa i mot dom här rösterna och tar ett annat beslut än vad dom säger så får du någon slags bestraffning på ett annorlunda sätt..

Kommentarer
Postat av: agenten

Livet är fullt av vägar att gå. Man stöter på dem varje dag. Vissa vägar kan man kontrollera, vissa blir man utsatt för, vissa kan man säga nej till och vissa kan man säga ja till. Men oftast är valet ditt eget.



Men man ska tänka på några viktiga saker. 1. Man ska aldrig vara rädd för att leva livet och ta de möjligheter som kommer. 2. Man ska välja väg med försiktighet för det är inte alla som förstår vad som sker om de ser en längs med vägen. 3. Man ska hålla sig till den lagliga vägen. 4. Man ska vara rädd om sina vänner och hela tiden bjuda igen fram och tillbaks för en riktig vän sviker aldrig utan ställer upp på allt. 5. Låt andras liv vara så länge som det inte kolliderar med ditt eget.



Detta var hårda ord kan det tolkas som, men livet är inte hellre lätt att leva. Slutsumman är alltså, lev livet och njut, ägna dig åt ditt eget som du själv väljer och skit i andras åsikter och bry dig inte om någon annan än dig själv för först då mår du riktigt gott att kan dela med dig av det goda livet till andra.

2011-02-02 @ 08:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0