Så känns de!

Idag så känner jag mig alldeles slut och trött i hela kroppen som värker.. Jag vill bara gå och lägga mig för jag är konstant väldigt trött och seg på morgonen även fast om jag en del ggr lägger mig tidigt på kvällen.. En del ggr på kvällarna så har jag väldigt svårt för att lägga mig ner och somna med en gång så jag ligger och vrider mig hela tiden ständigt och då går jag upp en liten sväng.. Kanske borde skaffa mig nånting och göra nu en del kvällar eller helger så jag har nånting som gör att det släpper lite mer på värken i kroppen och känna av att jag mår väldigt bra av det.. Men som sagt jag har varken bil eller körkort så det blir inte så lätt att ha nånting att hitta på plus att jag har som sagt inte så många vänner heller.. Jag vill gärna röra på mig och samtidigt ha väldigt kul men det vore ju kul om man hade någon som skulle tänka sig haka på så man kan 'peppa' varandra lite och ha skoj samtidigt.. Känns även som att man bara duger ibland för vissa eller om det är något dom ska ha hjälp med eller behöver något.. En del vet jag ju att jag kan gå till om jag vill men vill ju inte tränga mig på eller vara i vägen för den/dom heller! Men har den/dom ingen att umgås med ibland heller så helt plötsligt duger jag för dom den/dom har ingen annan att umgås med.. Inom mig så känns det som att jag står i mitten av fyra väggar som går i mot mig och till slut så kläms jag ihjäl av dom här väggarna.. En del ggr så kan det ju även svartna framför ögonen på mig och det är ju som sagt en väldigt jobbig känsla.. Och så ska jag ju lära mig att börja säga nej till massa saker också för vissa vet att dom kan fråga mig eller utnyttja mig en del ggr för att dom vet att jag har svårt för att kunna säga nej.. En del ggr så säger kroppen nej att jag inte orkar men det är de att jag har väldigt svårt för att säga nej.. För då blir det oftas sura miner och då får lilla jag dåligt samvete och mår dåligt av det istället och blir liten igen och rädd.. Krymper ihop som en liten boll i ett hörn och väntar bara på att någon ska skrika,skälla på mig eller slå mig när som helst.. Jag vill inte vara den svaga personen och få dåligt samvete för minsta lilla om jag råkar säga nej till att ställa upp just där och då.. Jag ska ju känna mig stolt över mig själv att kunna säga ifrån tydligt utan att det ska behöva bli sura miner!

Kommentarer
Postat av: agenten

Livet är består hela tiden av vägar att gå. En del vägar leder till återvändsgränder och en del leder livet framåt. Helt rätt att kunna säga nej, men man ska också inte vara rädd för att säga ja och släppa taget. Livet blir vad man själv väljer att göra det till och det är ingen annan som väljer vägen åt dig.

2010-10-18 @ 15:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0